Banjir di mana-mana.. | Suke-Suki.. ^_^

Friday 26 December 2014

Banjir di mana-mana..





                                 Sekarang,hari ini,adalah musim hujan dan telah menyebabkan banjirrrrrrrrrrr!!!! Ohhhh Noooo!! Hurmmm..... Kesian pada sape2 yang rumah ditengelami air tu kan.Kena duduk kat pusat pemindahan.Barang2 dalam rumah confirm habis belaka.Kesian pada sape2 yang ada bayi,yang baru lepas melahirkan ke....dan seangkatan dengannya..Aku bersyukur sangat kawasan perumahan aku tak kena banjir.Tapi,tu lah kesian kat orang2 lain tu...:(


                                  Hari semalam aku pergi tengok banjir kat kawasan bandar ,kat kawasan perumahan kat tempat aku ni.Dekat Jerantut.Banyak jugak lah kawasan yang kena banjir.Dekat kawasan perumahan kat tengah2 bandar pun kena.Disebabkan banjir yang amatttt dasyat ni.Satu kawasan Jerantut tak dek air....Sekali ngan rumah2 aku tak dek air...Hadoiii..Nasib elektrik ade lagi..Nanti mesti tak dek...Hurmmm...Tu yang abah and mama nadah air hujan tu buat keperluan.Tapi,tidak untuk mandi leeee.....Mandi ,kami ambil air dekat rumah mak saudare aku kat Ulu Cheka,kat sane je ade air ...Tu yang hari2 berulang angkut air bersih dari sane buat mandi....


                               Aku,kalau aku sihat lah kan..Air hujan je aku mandi..Tapi,dah sakit,habis plak kang kulit aku nanti..Hahahaha.Waduh2......












             Antara gtempat yang banjir kat Jerantut nii.......See2? Rumah orang....hurmmm....Aku rase banjir tahun ni lebih teruk dari tahun lepas kan...Tahun lepas okey lah sikit..HUrmmm......


            




                   Okeylah...Sampai di sini saje aku cite pasal banjir ni..Kalau ade cerita lagi,nanti aku upadate lagi....Bye2

No comments:

Post a Comment