Tipss hilang stress cara Aina Syafina :D | Suke-Suki.. ^_^

Saturday 21 December 2013

Tipss hilang stress cara Aina Syafina :D

           Halu2.. Hari ini aku rajin sedikit nak update belogg..Lalala.. Aku mahu cerita tips-tips atau langkah-langkah yang boleh diambil untuk menghilangkan stress cara aku..Memang cara ini aku dah banyak dah share dekat friend-friend aku semua..Semua berpuas hati lah dengan cara 'ting-tong' aku yang satu ini..haha.. XD 

First of all..,

1. Ketahui sebab berlaku stress

       Ye lah maybe,korang strees sebab ade masalah yang berat-berat ke.. Putus cinte ke,masalah family ke..Ape-apa yang seangkatan dengan nye... :D Fikir dulu okey..Kalau sudah fikir punya nya..Boleh pergi ke tips yang seterusnya.. 

2. Perlu waktu untuk berseorangan 

        Korang kena ada juga waktu untuk duduk sorang-sorang..Bersantai-santai sikit ke..Baca apa yang patut.Maybe,setelah penat berdepan dengan masalah dekat pejabat/sekolah.Cuba-cuba lah korang rest cukup-cukup dekat rumah kan.. Masalah dekat pejabat/sekolah tu dia punya pasal lah..Dekat rumah tak payah pikir masalah yang sama..Semua tu kan tempat-tempat yang berlainan.. Right ?? Hehe..





 3. Dengar lagu 


       Oraitt! Ini pun salah satu dari tipss hilang stress.. Aina pun selalu amalkan benda ini..Haha.. Dengar lagu atau menyanyi ..Semua orang juga pernah buat cara macam ini kan.. Jangan pulak dengar lagu yang menambahkan lagi stress.Cuba pilih lagu-lagu yang rileks and lagu faveret korang pun boleh lha..Dah kalau korang rase lagu tu best untuk korang.. 


4. Makan/minum

      Hahahaha,, Benda tu memang tak sepatutnya ade.Tapi,ini tips yang aku amalkan jugak.. Makan ~ aku kalau stress mesti rase lapar and nak makan.Tapi,janganlah pulak makan sampai dua tiga pinggan sebab nak hilang stress ..haha.. Itu maksimum melampau dah tu..Haha.. Aku selalu makan buah-buahan dan seangkatan dengannya.. Minum~ Minum je lah apa-apa pun yang korang suke kayy ;)

5. Luahkan masalah pada sesiapa yang diyakini

    Ini pun aku selalu amalkan..Aku selalu luahkan pada mama aku and kakak aku..Sebab diorang lebih paham aku .Yang aku lebih selesa dengan kakak aku lah..yelah,kiteorang kan adik beradikk.Kalau ada apa apa hal mesti kena tahu menahu sikit..Hehe..Korang cari orang yang betul-betul boleh bagi bimbingan nasihat atau bagi support dekat korang..hehe.. Okey..

Aku dapat buat lima je..Hehe.. Wallahualam..
Kalau korang rasa nak ikut,korang ikut.. Aku saja je share-share..Sebagai satu pengajaran untuk aku and korang-korang semua.. okey? haha ! ~_~




Yang buruk datang dari aku sendiri..Yang baik datang dari Allah S.W.T 
 Keep Your Smile ^^

No comments:

Post a Comment