Rayeee VS Sakitt | Suke-Suki.. ^_^

Thursday 31 July 2014

Rayeee VS Sakitt




                        Tenenenene !! Wuuuuuu ! I'm backk ! Sooo Sooo LOngggg timee tak mengUPDATE .... Titeww Winduuu niehh !! Hehehehe .. How your Rayee ??? Fine ?? Goodd... Same with mee !! Lame menghilang sebab condition tidak mengizinkan ....

                      I sakitt you allss !!!! Hurmmm .. :( ( Kena penyakit kulitt ! (Kayap) Memang sakit yang teramat amat lah sepanjang 4 bulan mengidap ni ... Kena patang2 lakk.. Tak boleh makan ayam , seafood and seaangkatan dengan nyaa... So now ! Dari I yang gemokk montok2 dulu2 .. Now ! Dah cekedingg dah sikitt.. Huhuhu ... Ye lah hari2 makan ikan .... Huhhhh !!!!

                   Alhamdulillah .. Dah banyak dah rawatan yang aku pergi ... Berjampi , gi cocok .. Semua tak lut... Tapi , sekarang ni dalam pengawasan doktor pakar lagi ... Tapi, hari tu pergi berjampi dengan org kampung .. Alhamdulilah ade lah perubahan hari demi hari ... Huhh !! Hari2 lah aku kena telan obat.. Kalau kecik2 tak paa .. Ni besaqq gedabakk habaqq hanggg ... hahaha .. Nasibbb ... Hurmmm ... 

                  Kena ambek darah .. Nasib baek darah okey ..Tak ada apa2 ... Huhh ..Legaaa ceqq.. ^^ 







                  HUhhhhhh !!!! See2 ??? Negatifff.. Ngeeee ... Memang dah bape hari dah aku poteng sekolah .. Aku menang nak pergi sekolah ..But, my parents yang tidak mengizinkan nyee punn ... Hehehe .. Memang dugaan lah time kat sekolahh .. Kena ejekk and semua lah ..Tapi, nasib ade kawan yang betoi2 setia ngan akuu ...Yelahh.. Orang dah muka buruk ,sape nak kawan ... Banyak gak lah kena ejek semua .. Tapi, aku just diam kan diri and aku percaye masih ada lagi org yang nak kawan dengan aku .... Hehehe ..*nak nangis lakk rasee *

                My family je yang tahu condition aku time kat rumah .. Hari2 memang tak leh nak tidurr.. Sebab badan sakit2 and pedih2 .. Memang my mother and my dad bersengkang mata bangun malam2 sebab nak jaga akuu ... Huhh !! *Sedih lakk rase* :)) Tak tahu lah nak  balas jasa dieorg macam mana ... Huhhhhh .... !!! 

      
              Memang aku tak boleh silap makan langsung ... Hari tu pernah sekali aku makan sup ..Dalam die ada ayamm..Aku just ambikk sup jee .,.Ayam langsung tak usikk ..Hurmm... Memang dalam pukul 3 pagi aku tak tidur lah jawabnyaa badan aku berair sebab kudis dari kayap tu tercabut.. Pastu gatai2 semua.. Fuhhh !!! Ayam memang musuh aku lah sekarang... Huhhh !!! 

                  Seminggu sebelum aku nak ngidap penyakit ni .. Time tu ade exam.. Nak tak nak kena gak lah study and kena gak lah jawab exam tu ... Huh ! Rezeki ,akhirnya aku dapat gak no.2 dalam kelas.. Alhamdulilahh .. Tak sangka gak , aku sekolah jarang gak datang.. Aku study last2 minute gak ..Aku bukan lah org yang di'pandang' pun dalam kelas.. Tapi , aku rase atas doa keluarga ,mak ayah and usaha aku kowtt... Alhamdulilahh sangat2 .. Syukurrr... Heheh .. Time sakit2 pun ...hehehe .. 

                Tu org tua2 cakap, rezeki datang kat celah mana2 kita sebagai manusia,Just kena sabar and tawakal and perlu ada sedikit usaha kann2... hehehe .. Banyak gak lah aku dapat semangat dari mama akuu .. Dari family2 terdekat semua.. Semua kata ade hikmah disebaliknya..Dan aku yakinn ituu ... ^^ Allah tak akan uji saja2 hamba die kalau tak ada hikmah tersembunyi .. 

               .... and itu semua Allah je yang tahu .. Perjalanan hidup kita ni dah tercatat kat Luh Mahfuz kan2.. Heheehe .. Kita yang hadapi ni, kena sentiasa bersabar, berdoa , dengan apa yang mendatang kan2.. Hehehe .. Baru insyallah semua akan jadi seperti biasaa...Hehe ..Aminnn... 


             Okey2 back too normal.. Tak mau sedih2 dhaa.. hehehe .. Okeyh2.. Cite pasal raye lakk.. Huhhuhuhu.. My raye tahun ni tema merah hati ..Huhuhu.. Aku and family mmg tak buat sedondon2 ni ... Takut jadi cm boriaa lakk nanti ..Hahaha.. Memang warna setiap ahli laen2 ..Huhu.. Hurmm.. Time first day raya badan aku still sakit.. Tapi,disebabkan semangat beraya tu aku still pakai gak baju raye aku ...Hurmmm ... hehehe ..





                Heeee.. My First day rayeee... *muke sakit* Hehehe  .... Aku memang tak beraya kat kampung pun tahun ni ..Just balek sekejap jee..Tak lah tidur kat kampung ..Sebab, my dad risau dengan conditon aku kann.. Hehehe ..

             Cite lak pasal duit raye .. Hurmm.. Boleh tahan lah banyak gak lah dapat collect ..Hihihi ..Ada dalam 100 jee ... :)) Aku memang tak pergi beraya rumah orang sangat tahun ni ..Seperti biasa, (my conditon) Heee... Orang je yang datang beraya rumah aku ... Memang harui semalam,hari kemarin and hari ni memang mak and kakak aku tak lekang buat kerja.. Masak2 semua ...Hari2 lah tukar menu makanan ..Hehehe ..

           Hurmm .. Aku memang nak g jalan2 ..Tapi, dah my parents tak bagi sebab takut aku tak selesa...Hummm... Ikut kan saja lahhh aiii.. Mybe esok aku g rumah mak saudare lakk ...Hihihih.. Yeayyy ! 


           

Hurmmm ... Oke.. Macam dah banyak jee cite aku ni..Hehehe... Membebel panjang2 lak aku kann.. Hehehe.. Sebab lama tak upadateee.. Winduu winduuu .. Hehehee.. Okey lahh , gua bizi ni ..Hehe.. Nanti kalau ada masa lebih , gua update lagi yaaa...
Chauuu !!! ^^ 



No comments:

Post a Comment