Tips nak menghadap orang-orang pendiam ! | Suke-Suki.. ^_^

Sunday 4 May 2014

Tips nak menghadap orang-orang pendiam !

                    Assalamualaikum !! Kenal lagi tak sape ?? Ape ! Dha tk kenaii !!! Alaaa...Sampai hati :( Hehe.. Okey-okey.. Tujuan aku mengUPDATE blog hari ni adalah untuk , memenuhi hajat-hajat orang yang bertanya aku tu.. Apa yang dieorang tanya ? Diaorang tanya " Aina ! Tolong bagi tips macam mana nak menghadap atau nak melayan orang2 yang pendiam ni, supaya dia senang bergaul dengan kita" .. *itu salah satu pertanyaannyee... 

                 Aku bukanlah 'terror' sangat bak-bak tips semua nie..Tapi,aku boleh lah nak huraikan sikit-sikit tu.. Sebab, aku pun dah ada pengalaman dengan orang-orang pendiam ni..Cehh...Bukanlah orang yang tak bercakap atau tak menegur kita tu semua pendiam..Maybe, dia malu ?? Mana lah tahu kann... Hiks..hikss...Okey aku straight to the point jelahh yee... Mybe, tips-tips yang aku bagi ni agak melawakan..Tapi,boleh kowtt diguna pakai sikit-sikit .. :)


             
  • Tarik nafaz dan katakan pada hati “Aku harus bersabar”
  • Senyum saja padanya mana tau dia tergerak hati untuk senyum juga 
  • Berfikir positif..”Mungkin dia ada masalah, mungkin sebab itu dia tak sengaja bersikap seperti itu”..
  • Yang penting adalah sabar..sabar..sabar.. 


Kalau semua tips tu tak menjadi..Tkpe2 jangan risauu..Ada lagi tips yang terbaekkk dari ladangg habaqq hanggg !!!! 


1. Try buat lawak bodoh depan dia 
2. Try bagi dia hadiah ...
3. Ikut kehendak dia..
4. Ambil berat tentang diri dia ... 
5. Jangan sesekali sakitkan hati dia..Sebab, orang pendiam ni,macam-macam dia boleh buat kalau dia dah jadi 'psikoo' 
6. Selalu sedekahkan senyuman ala-ala kucing gatal depan dia ..hikss hikss.. :)

Last but not least , aku pun pendiamm sebenarnya .. Tapi,bila orang dah mula rapat dengan aku ..Aku berubah pada yang asal aku.. Apa yang asal ? Yelah.. 'Melawak , mulut tak henti bercakap , ada je bnde yang aku boleh buat bahan melawak ' Tak caye ? Try tnya kawan2 aku nanti ye.. Hikss..hiks..

"Don't jujge a book, by its cover" ... :D :D :D 

2 comments: